سی ان سی دریل سه محور

سی ان سی دریل تیر سه محور

سی ان سی دریل تیر سه محور یا سه جهت برای سوراخکاری انواع تیرهای فلزی بکار میرود.در ساخت سازه های بلند مرتبه مونتاژ کردن تیرها با هم ضروریست.روش کار اینست که صفحاتی جهت اتصال بکار میروند.در سازه های پبچ و مهره ای این صفحات سوراخ میشوندو تیرهای مورد نظر هم توسط دریل تیر سه محور با همان ابعاد سوراخ میگردند.

اپراتورها با استفاده از این صفحات است که تیرها را به هم متصل میکنند.سوراخکاری دقیق تیرها اهمیت بالایی دارد.اگر تیرها به دقت و با فواصل منظم سوراخ نشده باشند مونتاژ آنها بسیار سخت و زمانبر خواهد بود.

روش عملکرد سی ان سی سه جهت اینست که ابتدا تیر بر روی نوار نقاله قسمت کشنده قرار میگیرد و فک نگهدارنده ابتدای تیر را کلمپ میکند.

سپس اپراتور تیر را با کشنده به پیش می آورد تا ابتدای تیر درون غلطکهای نگهدارنده دستگاه قرار بگیرد.

در این نقطه اپراتور نقطه شروع یا صفر دستگاه را مشخص مینماید.نرم افزار دستگاه فارسی و بسیار آسان میباشد.کافیست تا فواصل سوراخها را نسبت به نقطه شروع وارد کنید. و دستگاه را استارت نمایید.

 

 

نکته مهم در ساخت سری جدید این دستگاه اینست که در فواصل کوتاهی که در سر هر تیر سوراخکاری انجام میگیرد تیر حرکت نمیکند بلکه محورهای دقیق سی ان سی حرکت میکنند.این عمل باعث دقت بالای سوراخها نسبت به هم میشود.

سپس کشنده تیر را به جلو میکشد تا به محل سوراخکاری انتهای تیر برسد و دوباره با حرکت دروازه سی ان سی سوراخکاریها انجام میگیرد.

پس از اتمام سوراخکاری تیر بطور کامل از دستگاه خارج میگردد و کلمپ کشنده رها میشود و دستگاه آماده گرفتن تیر بعدی خواهد شد.

مشخصات کلی دستگاه دریل سه محور

ولتاژ کاری Ac 380 v   50 Hz
قدرت اسپیندلها   5.5 kw
ابعاد کارگیر 600*1500*12000 mm
حداکثر دور اسپیندل 800 rpm
حداکثر توان مصرفی دستگاه 18 kw
نوع موتورهای حرکتی Ac servo motor
حداکثر قطر مته سوراخکاری 32mm
تعداد محور کنترل cnc X-Y-Z
سیستم رانش BALL SCROW
حداکثر خطای سیستم کنترل 0.01 (mm)
حداکثر خطای ماشین 0.1 (mm)