آموزش ساخت cnc با mach3:قسمت دوم

آموزش ساخت cnc با mach3:قسمت دوم

لینک قسمت اول

انتخاب واحد متریک یا اینچی

تنظیم مهم بعدی تنظیم واحد مورد استفاده میباشد.برای این منظور به منو config میرویم و گزینه select native unit   را انتخاب می نماییم.پس از ظاهر شدن پنجره زیر گزینه میلیمتر را انتخاب میکنیم.

توجه:تنظیم واحد اشتباه میتواند باعث خطرات جبران ناپذیری در راه اندازی اولیه دستگاه شود.

توجه:دقت نمایید که این تنظیم هت تبدیل جیکدهای متریک به اینچی یا بالعکس نمیباشد.این تنظیم جهت انتخاب واحد مورد نظر برای تنظیمات موتورها میباشد.

 

اینترفیس سخت افزار و اتصالات

حالا زمان آنست که برای نرم افزار مشخص کنیم که چه اتصالی به کدام پین متصل است.برای این منظوردر منوی config سربرگ port&pins  را باز میکنیم.آدرس استاندارد پورت یک بر روی اکثر مادربوردها 0x378  می باشد اگرچه مکن است در برخی مادربوردهای خاص از ادرس های دیگری نیز استفاده گردد.

 

در قسمت پورت یک آدرس راچک کنید.همانطور که گفته شد این آدرس معمول پورت پرینتر در اکثر مادربوردها میباشد.در قسمت پورت شماره دو تیک فعال بودن پورت دو را بردارید تا مطمین شوید که پورت دوم غیر فعال میباشد.

قدم بعدی تنظیم سرعت کرنل میباشد.اگر علاقه مندید بدانید کرنل چیست این مقاله را بخوانید.

https://bytegate.io/%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

اما بطور خلاصه کرنل اسپید سرعت انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و اینترفیس را تعیین میکند.هرچه برای سی ان سیر خود به سرعت بالاتری نیازمندید باید کرنل اسپید بالاتری را انتخاب نمایید.البته از آنجا که احتمالا پردازنده کاپیوتر فرکانسهای بالایی را پشتیبانی میکند بیشتر به سرعتی که اینترفیس شما پشتیبانی میکند بستگی دارد.

مطمین شوید که هیچکدام از گزینه های سمت راست فعال نباشند و پس از تنظیم کرنل اسپید بر روی 25000 کلید اپلای را بزنید.

 

قدم بعدی تنظیم سربرگ motor outputs میباشد.در این سربرگ مشخص میکنیم که چه تعداد موتور را کنترل خواهیم نمود و چه پینهایی برای چه موتورهایی بکار میروند.برای راه اندازی یک سی ان سی ه محور سه موتور x,y,z  را با چک مارک سبز رنگ فعال میماییم.

در سطر دوم مشخص مینماییم که کدام پینها برای step  کدام موتور در نظر گرفته شده اند مثلا در این مورد استپ موتور ایکس پین شماره دو از پورت 25 پین میباشد.

[robo-gallery id=”139″]

ادامه در قسمت سوم

درباره‌ی cncborna

همچنین ببینید

آرتکم جیکد دیسک

آموزش آرتکم-جیکدگیری با دیسک

آموزش آرتکم-جیکدگیری با دیسک در این قسمت از آموزش آرتکم به روش جیکدگیری با دیسک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *