رادنیکس یک کنترلر cnc ایرانی

رادنیکس یک کنترلر cnc ایرانی

مجموعه رادنیکس بیش از هر کس حول محور یکنفر میگردد.آقای مهندس ترک.آقای مهندس ترک را گهگاهی در نمایشگاهها میبینم.فردی آرام و بی ادعا و خوشرو.مهندس ترک سالها پیش اقدام به ساخت یک کنترلر سی ان سی کرد.کنترلری که بیش از هر چیز الهام گرفته شده از کنترلر مچتری بود.در آن زمان حداقل دید من بر این بود که اینکار اختراع مجدد چرخ است .مچتری با قدرت در بازار وجود داشت.ساختن مدار واسط آن براحتی ممکن بود و قیمت تمام شده بسیار پایینی داشت و لذا هیچ شانسی برای یک کنترلر cnc ایرانی قایل نبودیم.اما…ما اشتباه میکردیم.

اولین نسخه کنترلر رادنیکس به نام رادنیکس pc به بازار ارایه شد.مزیت خاصی نداشت جز اینکه خیلی ساده بود و با پورت usb کار میکرد.اما ظاهرا سادگی به خودی خود مزیت خاصی به حساب می آید.اگرچه بسیاری از امکاناتی که در امچتری وجود داشت در این کنترلر نبود اما راه اندازی یک دستگاه با آن بسیار ساده بود.بخصوص با وجود پشتیبانی یک شرکت ایرانی.

نسخه بعدی رادنیکس pc+  با فاصله کمی ارایه شد.اما اگرچه این دو کنترلر برای دستگاههای چوب به خوبی عمل میکردند در مورد دستگاههای پلاسما عملکرد ضعیفی داشتند.مشکل از میزان نویز بالای یونیتهای پلاسما بود که فیلترهای کنترلر قادر به حذف آنها نبودند.پورت usb اساسا برای کارهای صنعتی مناسب نیست.یکی بدلیل ضعف نویذپذیری و دیگری بدلیل اینکه کابل usb  تنها در فاصله ای حدود دو متر قابل استفاده بود و نه بیشتر.

اینبار رادنیکس دست به یک تغییرات اساسی زد.پروتکل ارتباطی را به پروتکل lan  تغییر داد.امکانات نرم افزار را بیشتر وکرد و پروفایلهایی برای پشتیبانی از انواع سی ان سی به آن اضافه کرد.نتیجه بسیار عالی بود.رادنیکس pro  یک محصول بسیار عالی است.

مشکل نویز بکلی ناپدید شده است.حتی در اکثر مواقع بدون وجود سیستم ارتینگ هم میتوانید سی ان سی پلاسما را راه اندازی کنید.در مورد دستگاههای روتر نیز به راحتی هر دستگاهی را میتوان راه اندازی کرد.انواع پروژه های سی ان سی تا شش محور همزمان با این کنترلر cnc ایرانی به راحتی قابل راه اندازی هستند.

امروز تقریبا اکثر سهم بازار کنترلر ایران بخصوص در مورد دستگاههای مانند چوب،سنگ و پلاسما در اختیار شرکت رادنیکس میباشد.و با توجه به قیمت بالای نمونه های وارداتی بنظر میرسد که بتواند کماکان این سهم بازار را حفظ نماید.

اما این روزها بنظر میرسد که عدم وجود رقیب جدی باعث سکون این شرکت شده است.

رموت کنترل رادنیکس
رموت کنترل رادنیکس

در صورت خرید کنترلر به همراه کنترلر یک عدد سی دی حاوی نرم افزار رادنیکس و دیتا شیتهای لازم جهت وایرینگ دریافت میدارید.تنظیمات لازم جهت اکثر سروو موتورهای موجود در بازار ایران بر روی این سی دی موجود است.

همچنین جهت کنترل از راه دور میتوانید از رموت کنترل اختصاصی راذنیکس استفاده نمایید.بر روی این رموت کنترلر انواع کنترلهای دستگاه از جمله تنظیم فید دستگاه و کلیدهای جهتی ،استارت و استپ موجود است.اگر قصد دارید هزینه زیادی برای رموت کنترل نکنید امکان راه اندازی دسته ایکس باکس بعنوان رموت کنترل وجود دارد.اما با دسته ایکس باکس امکان تنظیم فید را نخواهید داشت.

 

جهت خرید و یا نصب و راه اندازی کنترلر رادنیکس با ما تماس بگیرید

 

درباره‌ی cncborna

همچنین ببینید

درباره cnc چوب،منبت ، ام دی اف و خراطی

میتوان گفت cnc چوب بیش از هر سی ان سی دیگر در زندگی ما نمود …

9 نظر

  1. Age narm afzar radonix ro ham bezarid to veb lageton khheyli ham ali mishe

  2. مهرداد صادق نژاد

    سلام وقت عالی بخیر.دستگاهی که خریدم کنترلر سه محور رادونیکس داره.قرار بود سازنده از کنترلر چهار محور استفاده کنه.ولی با سه محور روتاری رو راه اندازی کرد به این شکل که با فعال کردنچهار کلید محور x خودش رو بعنوان روتاری میشناسه و با گردش حول و خلاف عقربه های ساعت کارش رو انجام میده.و محورهایy,zبه روال قبلی کارشون رو انجام میدن.ما جهت تست یک چوب رو اول با خراطی صاف کردیم بعد روی روتاری قرار دادیم و چند شیار مارپیچی ایجاد کردیم.من حس میکنم با حذف محور ایکس در این سیستم امکان اینکه یه طرح مثل پایه مبل سه بعدی رو نتونیم اجرا کنیم.میخواستم نظر شما رو بپرسم استاد.

    • سلام.نباید مشکلی وود بیاد

    • فرهاد کی منش

      مشکلی که پیش میاد در اجرای صحیح طراحی.. یکسری از جا ها باید محور ایکس همزمان با محور زد حرکت کنه که طرح از حالت عمودی در بیاد ..

  3. امیر رضا

    سلام
    چرا به یک کنترلر چینی میگویید ایرانی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *