اسپیندل تولچنجر یا تعویض ابزار اتوماتیک

اسپیندل تولچنجر یا تعویض ابزار اتوماتیک

اسپیندل تولچنجر بصورت اتوماتیک ابزارها را عوض میکند.این نوع اسپیندلها در صنایه مختلف فلزی ،چوب و سنگ کاربرد دارد.

اسپیندل تولچنجر به نامهای مختلفی در بازار شناخته میشوند:تولچنجر،تولچنجز و اتو تولچنجر .استفاده از این نوع اسپیندل زمان مورد نیاز را برای تعویض ابزار کاهش میدهد.این اسپیندلها در دو نوع هوا خنک و آب خنک تولید میگردند.

با استفاده از فشار باد قطعه گیرنده تیپر نصب شده در انتهای هولدررا میگیرد یا رها میکند.پس از گرفتن هولدر مکانیزم آنرا به سمت بالا میکشد و باعث میگردد تا کاملا در جای خود بنشیند.

 

اسپیندل اتو تولچنجر
اسپیندل اتو تولچنجر

هولدر

"تیپر

تیپر قطعه ای است که به انتهای هولدر پیچ میشود و در واقع اتصال بین هولدر و اسپیندل از طریق این قطعه صورت میگیرد.تیپرها دارای نمونه های مختلفی هستند.معمولا دو نوع کوتاه و بلند آن در بازار مشهور هستند.

نعل اسبی

نعل اسبی
نعل اسبی

ابزارها در محلهای مخصوص که اصطلاحا gripper clips یا گیره های نگه دارنده(چنگ زننده) نامیده میشوند و در فارسی به نعل اسبی شهرت دارند قرار میگیرند که جنس گیره ها از تفلون میباشد.

معمولی دو نوع روش چیدمان برای دستگاههای روتر وجود دارد .در یک روش که ارزانتر و معمولتر است تمامی گیره ها در انتها یا کناره میز به ترتیب بر روی یک سکو نصب میگردند.

تولچنجر
تولچنجر

در روش سریعتر و گرانتر گیره ها بصورت دایره ای شکل در کنار خود اسپیندل قرار میگیرند و با استفاده از یک موتور کنترلی میچرخند تا گیره مورد نظر مقابل اسپیندل قرار گیرد.این روش از آنجا که در زمان حرکت رفت و برگشت ماشین به محل ابزارها صرفه جویی مینماید بسیار سریعتر میباشد.

در برخی از سی ان سی های فرز فلزات ابزارها بصورت یک نوار متحرک نصب میگردند.که اصطلاحا به آن خشاب ابزار یا tool magzine میگویند.

مقاله اسپیندل و انواع آن

درباره‌ی cncborna

همچنین ببینید

آرتکم جیکد دیسک

آموزش آرتکم-جیکدگیری با دیسک

آموزش آرتکم-جیکدگیری با دیسک در این قسمت از آموزش آرتکم به روش جیکدگیری با دیسک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *