فایده ترکیب دستگاه CNC پلاسما با دریل سی ان سی چیست؟

من در دوره ای از کارم ،مشغول تولید دستگاه لودر بودم.طی پروژه ای یک نمونه خارجی لودر را مهندسی معکوس و تولید نمودیم.در این پروژه دستگاه برش CNC پلاسما نقشی مهم را بعهده داشت.

این تجربه من را متوجه مطلب مهمی نمود.اما اول باید فرآیند تولید را توضیح دهم.در تولید لودر(تولید ادوات کشاورزی،زرهی و کشتی هم تا حدود زیادی از همین فرآیند پیروی میکند) ابتدا برشکاری انجام میشود.سپس مطابق شابلون یا نقشه محل سوراخهایی که ادوات جانبی مانند آینه،پله،مخازن هیدرولیک و….توسط آنها به شاسی اصلی وصل میشوند سوراخکاری و قلاویز کاری میگردد و دست آخر این قطعات در فیکسچر قرار گرفته و مونتاژ میگردند.

دریل-پلاسما
دریل-پلاسما

مطابق تجربه من زمانبرترین و دقیق ترین مرحله کار همین سوراخکاری و قلاویز کاریست.حالا فرض کنید که دستگاهی دارید که در ابتدا این سوراخها را میزند(تحت شرایطی میتواند قلاویزکاری هم بکند) و سپس نسبت به همین سوراخها برشکاری را انجام میدهد.

این باعث صرفه جویی زیادی در زمان انجام سوراخکاریها میگردد.همچنین دقت کار بالا رفته و خطای نیروی انسانی نیز از بین میرود.

کاربرد دیگر ترکیب هد دریل با CNC پلاسما در جاهایی است که شما نیاز به سوراخکاریهای دقیق دارید.مثلا وقتی بر روی ورق دو میلیمتر کار میکنید نمیتوانید با پلاسما برش سوراخ 4 میلیمتری را انجام دهید.در این حالت میتوانید سوراخهای کوچ را با دریل و سوراخهای بزرگتر را با پلاسما بزنید(در غیر اینصورت باید دستگاه لیزری با قیمت چند برابری بخرید.)

برای بهم نخوردن محل ورق یک جک پنوماتیک ابتدا گیره نگهدارنده را پایین می آورد و سپس شروع به سوراخکاری مینماید.

اگر شما هم در این مورد نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

درباره‌ی cncborna

همچنین ببینید

آرتکم تولپس جیکدگیری سه بعدی

آموزش آرتکم 2008:استراتژی وی بیت

آموزش آرتکم 2008:استراتژی وی بیت در این قسمت استراتژی جیکدگیری وی بیت را در نرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *