آموزش ساخت سی ان سی با مچتری:قسمت سوم

آموزش ساخت سی ان سی با مچتری:قسمت سوم

لینک قسمت دوم

لینک قسمت اول

در سطر دوم مشخص مینماییم که کدام پینها برای step  کدام موتور در نظر گرفته شده اند مثلا در این مورد استپ موتور ایکس پین شماره دو از پورت 25 پین میباشد.

در ستون سوم پین دایرکشن موتورها را مشخص میکنیم.مثلا برای موتور ایکس پین شماره 3 را بعنوان پالس دایرکشن مشخص مینماییم.البته نیاز به توضیح نیست که این پینها را باید ب توجه به خروجی اینترفیس یا سیمکشی که انجام داده اید برای موتور صحیح انتخاب نمایید.

توجه:نگران نباشید.معمولا بر روی ر اینترفیس یا دستورالعمل همراه آن مشخص شده است که کدام پین را برای کدام موتور در نظر بگیرید.

ستونهای چهارم و پنجم مشخص یکنند که منطق لاجیک پین مورد نظر چیست.بصورت معمول اکثر پینها باید active low  باشند و لذا نیازی به تغییر حالت دیفالت نمیباشد.از آنجایی که اینترفیسها از ولتاژ مثبت پنج ولت امپیوتر استفاده مینمایند بدین معنیست که با وصل شدن پین به زمین پین فعال میگرد که این بمعنی اکتیو لو بودن آنست.

یعنی اگر یک ال یی دی و مقاومت مناسب را به پین مورد نظر وصل کنیم و پایه دیر ال ای دی را به ولتاژ مثبت پنج لت متصل کنیم با فعال شدن آن پین چراغ روشن میگرد.

توجه:این میتواند یک روش تست خروجی پینهایی که فرمان ثابت دارند باشد اما نه در مورد پین استپ

 

خوب تا اینجا اتصالات و شماره پینها را تعریف کردیم و مرحله بعد کالیبره کردن موتورها میباشد اما قب از آن یک کار مهم دیگر باقی مانده است.

 

تعریف کلید امرژنسی

یکی از ضروری ترین چیزها برای یک ماشین صنعتی وجود کلید امرژنسی میباشد.در نظر گرفتن این کلید هم برای حفاظت اپراتور و هم برای پیشگیری از صدمه به ماشین ضروریست.

[robo-gallery id=”139″]

ادامه در قسمت چهارم

درباره‌ی cncborna

همچنین ببینید

آرتکم جیکد دیسک

آموزش آرتکم-جیکدگیری با دیسک

آموزش آرتکم-جیکدگیری با دیسک در این قسمت از آموزش آرتکم به روش جیکدگیری با دیسک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *